Evan Dimas Catatkan Assist Pertamanya di Liga Malaysia

Evan Dimas Catatkan Assist Pertamanya di Liga Malaysia

Agen Bola

Evan Dimas Darmono mencatatkan assist pertamanya untuk Selangor FA. Sementara itu, Ahmad Jufriyanto memulai debut buruk bersama Kuala Lumpur FA.

Evan Dimas kembali dipercaya menjadi starter di Selangor FA dalam pekan kedua Liga Super Malaysia. Dia bermain penuh saat Selangor FA menjamu Melaka United di KLFA Stadium, Kuala Lumpur, Rabu (7/2/2018).

Laga tersebut berakhir dengan skor 4-1 untuk Selangor FA. Rufino Segovia dan Syahmi Safari yang sama-sama mencetak dua gol di laga ini. Melaka United sebetulnya sempat menyamakan skor 1-1 di babak pertama.

Dari empat gol yang dicetak Selangor FA, Evan Dimas memberi satu kontribusi di gol terakhir. Lewat skema serangan balik, mantan pemain Bhayangkara FC itu menyodorkan umpan ke Syahmi. Syahmi yang berlari menuju ke dalam kotak penalti langsung mengarahkan bola ke tiang dekat.

Assist di laga ini merupakan yang pertama dipersembahkan Evan Dimas untuk Selangor FA. Di laga debutnya saat mengalahkan Kuala Lumpur 2-0, Evan Dimas tak memberikan kontribusi assist ataupun gol .

Kemenangan ini juga mengantarkan Selangor FA duduk di puncak klasemen dengan poin enam. Mereka ditempel Johor Darul Ta’zim di posisi kedua dengan poin yang sama, namun unggul selisih gol.

Sementara itu, Ahmad Jufriyanto mendapat hasil yang buruk dalam laga debut untuk Kuala Lumpur. Tim yang dia bela kalah 0-2 dari tuan rumah Negeri Sembilan, Jupe bermain penuh. Kuala Lumpur pun kini duduk di dasar klasemen dengan poin nol dan belum mencetak gol.

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply